Algemene Voorwaarden & Disclaimer
1. Algemeen
Welkom bij Laurona.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten en diensten die worden aangeboden onder de naam Laurona, waaronder Laurona Beautique, Laurona Essence Flavours, Laurona Books, Laurona Creations en Laurona Thuis & Tuin Hulp.
Door gebruik te maken van onze diensten of het plaatsen van een bestelling ga je akkoord met deze voorwaarden.
* Bedrijfsonderdelen :
1. Laurona Catering LEF
2. Laurona Beautique
3. Laurona Books
4. Laurona Creations
5. Laurona Thuis & Tuinhulp
Elke bedrijfstak heeft eigen producten, leveringswijze en retourbeleid. Dit staat duidelijk per bedrijfspagina vermeld.
2. Bestellingen & Betalingen
● Bestellingen via onze webshop of andere kanalen zijn pas definitief na ontvangst van betaling.
● Betaling dient te gebeuren via de aangeboden betaalmethoden.
● Bij laattijdige of onvolledige betaling behouden wij ons het recht voor de bestelling te annuleren.
heeft te allen tijde het recht om een bestelling zonder opgaaf van redenen te weigeren, hetgeen de klant door Douglas zo spoedig mogelijk zal worden meegedeeld.
● Laurona heeft te allen tijde het recht om een bestelling zonder opgaaf van redenen te weigeren, hetgeen de klant door Laurona zo spoedig mogelijk zal worden meegedeeld.
3. Levering
● Wij doen ons uiterste best om bestellingen tijdig te leveren. Levertermijn zijn echter indicatief.
● Laurona is niet aansprakelijk voor vertragingen die veroorzaakt worden door derden( zoals vervoerders)
3.1 Laurona Catering
● Bestellingen voor catering en maaltijden kunnen niet worden geretourneerd
● Wij doen ons uiterste best om de bestelling correct en op tijd te leveren
3.2 Laurona Beautique
3.3 Laurona Books
3.4 Laurona Creations
3.5 Laurona Thuis & Tuinhulp
4. Herroepingsrecht & Retour & Betaling
● Voor fysieke producten geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen, tenzij het gaat om gepersonaliseerde of bederfelijke producten ( zoals catering ).
● Digitale producten ( zoals e-books, etc) kunnen niet worden geroutineerd na levering. Die zijn direct downloadbaar en niet retourbaar
● Retourkosten zijn voor rekening klant, tenzij anders overeengekomen.
● Gepersonaliseerde Limited edition items ( bijv. met naam ) en uitverkoopitems zijn niet retourbaar.
● Bestellingen voor catering en maaltijden kunnen niet worden geretourneerd.
● Fysieke items ( kalenders, cadeautjes, etc) kunnen geretourneerd worden mits ongeopend / gesealed
● Klusdiensten worden meestal masked geleverd en kunnen niet teruggegeven worden
● Terugbetalingen in geld worden voorlopig niet standaard aangeboden
● In plaats daarvan ontvangt de klant een Laurona tegoedbon
● Bij retour ontvangt de klant een tegoedbon van Laurona ter waarde van het aankoopbedrag van het retourneerde item
● Deze tegoedbon kan worden gebruikt voor toekomstige aankopen bij Laurona
●
5. Aansprakelijkheid
● Laurona is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit verkeerd gebruik van onze producten of diensten.
● Voor catering geldt dat wij zorgvuldig omgaan met voedselveiligheid. Allergieën en dieetwensen moeten vooraf duidelijk doorgegeven worden door de klant.
6. Overmacht
In geval van overmacht ( zoals ziekte, staking, storingen of overheidsmaatregelen) kan Laurona niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet nakomen van verplichtingen.
7. Intellectueel eigendom
Alle content, ontwerpen, foto's en teksten die door Laurona zijn gemaakt, blijven eigendom van Laurona mogen niet zonder toestemming worden gekopieerd of verspreid.
8. Toepasselijk Recht
Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. Bij geschillen zal de bevoegde rechtbank in Nederland uitspraak doen.
9. Privacybeleid Laurona
9.1 Verzameling van persoonsgegevens
Wij verzamelen persoonsgegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van bestellingen en betalingen, zoals:
● Naam, adres, e-mail, telefoonnummer
● Betaalgegevens ( via Mollie )
● Eventuele extra gegevens voor gepersonaliseerde producten
9.2 Doel van verwerking
● Verwerking en levering van bestellingen
● Communicatie over bestellingen en klantenservice
● Wettelijke administratie- en boekhouddoeleinden
9.3 Delen van gegevens
● Gegevens worden niet verkocht aan derden
● Gegevens kunnen gedeeld worden mer Mollie voor verwerking van betalingen en met drukkerijen voor fysieke boeken en items.
9.4 Bewaartermijn
● Persoonsgegevens worden bewaard zolang nodig is voor wettelijke verplichtingen en klantenservice
9.5 Rechten klanten
● Klanten kunnen hun gegevens inzien, corrigeren of laten verwijderen
● Voor vragen of verzoeken kan contact worden opgenomen via :
Contactgegevens :
Telefoonnummer :
Emailadres :
Whatsapp :
Disclaimer - Laurona
● De informatie op onze websites, sociale media en publicaties wordt met zorg samengesteld. Toch kan Laurona niet instaan voor de volledigheid, juistheid of actualiteit van de inhoud.
● Gebruik van onze informatie en producten en diensten is op eigen risico. Laurona is niet aansprakelijk voor eventuele directe of indirecte schade die ontstaat door het gebruik van de aangeboden informatie, diensten of producten.
● Voor voedingsadviezen en catering geldt: klanten zijn zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van allergieën of dieetwensen.
● Voor boeken, cursussen en zelfhulpmaterialengeldt: deze vervangen geen professioneel ( medisch of psychologisch ) advies.
● Wij doen ons uiterste best om correcte en actuele informatie te bieden over producten en diensten, maar kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor onjuistheden of vertragingen door derden zoals drukkerijen of betaalproviders
● Laurona is niet aanprakelijk voor eventuele schade door het downloaden van digitale producten
● Wij behouden ons het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen of aan te vullen. Bezoek deze website daarom regelmatig om de meest actuele versie van de Algemene Voorwaarden te raadplegen.
Betaalmethode
Op Laurona worden de volgende betaalmethodes geaccepteerd:
- iDEAL
- Nederlandse creditcards, Visa, Mastercard, American Express
- Apple Pay en Google Pay
- Laurona Tegoedbon
IDEAL
Kies je bij het afrekenen de betaalmethode iDEAL? Dan word je automatisch doorgelinkt naar de betaalpagina van Mollie. Nadat je je bank hebt gekozen, kun je de betaling afronden in de internetbankieromgeving van je eigen bank. Heb je vragen over iDEAL? Neem dan contact op met je bank.
CREDITCARD
Wil je met een creditcard betalen? Wij ondersteunen Visa, Mastercard, American Express. Kies de optie ‘Creditcard’ en kies er eventueel voor om de creditcardgegevens voor een volgende aankoop op te slaan. Nadat je verder bent gegaan naar de betaling, vragen we je om de volgende gegevens:
- Kaartnummer
- Vervaldatum
- Naam van kaarthouder
- Beveiligingscode
Let op: afhankelijk van je creditcard en/of bank kan er een extra controlestap plaatsvinden. Bijvoorbeeld het moeten bevestigen van de betaling in je bank-app. Vanwege een interne controle rondom fraudepreventie worden creditcardbestellingen mogelijk met één werkdag vertraging geleverd.
Wanneer je denkt dat iemand misbruikt maakt van je creditcard(gegevens), dan kun je dit het best zelf melden bij jouw creditcardmaatschappij. Indien nodig zal deze contact opnemen met Laurona. Onze klantenservice kan je helaas niet verder helpen, neem daarom altijd direct contact op met je creditcardmaatschappij.
APPLE PAY EN GOOGLE PAY
Het is mogelijk om met Apple Pay of Google Pay te betalen. Zit je op een computer? Nadat je gekozen hebt voor deze betaalmethode komt er een code die je met de camera van je mobiel kan scannen. Hierna word je doorverwezen naar de Apple/Google Pay omgeving. Bestel je via je mobiel of via de Douglas app? Dan wordt je gelijk doorverwezen naar de Apple/Google Pay omgeving om je betaling af te ronden.
DOUGLAS GIFTCARD
Je kunt je hele bestelling afrekenen met een giftcard, of gedeeltelijk met een giftcard betalen en de rest via een andere betaalmethode. Je giftcard inwisselen doe je in het winkelmandje. Dat werkt zo:
FYSIEKE GIFTCARD
STAP 1: Vul in het winkelmandje het giftcardnummer in bij het veld 'Wissel hier je giftcard of kortingscode in'. Het giftcardnummer staat op de achterkant van de fysieke giftcard en bestaat uit 17 cijfers, beginnend met de cijfers 604655
STAP 2: Klik dan op ‘Inwisselen’
STAP 3: Bij je kaart hoort een viercijferige pincode. Die vind je ook op de achterkant. Als de kaart nieuw is, zit de pincode onder een zilveren kras laag. Kras deze laag voorzichtig weg om de code te zien en ga verder naar STAP 4
DIGITALE GIFTCARD
STAP 1: Vul in het winkelmandje het giftcardnummer in bij het veld 'Wissel hier je giftcard of kortingscode in'. Het giftcardnummer staat in het Pdf-bestand van de digitale giftcard en bestaat uit 17 cijfers, beginnend met de cijfers 604655
STAP 2: Klik dan op ‘Inwisselen’
STAP 3: Bij je kaart hoort ook een viercijferig pincode. Die heb je van ons ontvangen in een aparte mail, ook weer in een pdf-bestand
Voor extra veiligheid controleren we de Douglas Giftcard met een reCAPTCHA-beveiliging. Wat moet je hierbij doen?
STAP 4: Vink aan dat je geen robot bent
STAP 5: Daarna kan het voorkomen dat je nog een afbeelding te zien krijgt. Deze afbeelding bestaat uit verschillende vlakken. Hier wordt gevraagd om vlakken te kiezen met een bepaald object erop, zoals een verkeerslicht of zebrapad. Als het niet meteen lukt, probeer het dan nog een keer. Net zo lang tot wij zeker weten dat je geen robot bent
Het eventuele bedrag dat overblijft kan betaald worden met de door jou gekozen betaalmethode. Wil je eerst weten hoeveel saldo er op je Douglas Giftcard staat? Bekijk dit eenvoudig en snel via onze saldochecker.
Let op: Wil je online afrekenen met een VVV Cadeaukaart? Zet deze dan eerst om naar een digitale Douglas Giftcard via deze website. Alleen dan kun je de bon gebruiken op douglas.nl of in de Douglas-app.
In onze Douglas-stores kun je betalen met contant geld, je betaalpas of creditcard, een Douglas Giftcard, FreeBees of met een VVV Cadeaukaart, Fashioncheque, DE Cadeaukaart, Beauty & More Cadeau, Beauty & Fashion Cadeaukaart, One4all Beauty Cadeau en de One4all Multikeuze Cadeaukaart.